Klipp, klipp, klipp....

Ja här fortsätter klippandet av torra perenner. Första snön som kom i höstas blev ju som bekant kvar så här är inget höstfriserat utan allt arbete finns kvar att göra.
Här är en törel... helt nertyngd av snömassorna i vinter.

Klipp, klipp, klipp... lite ny jord.... å vipps!

Tanken är att den ska se ut så här om en inte alltför avlägsen framtid =0)
Är inte jätteförtjust i gula blommor men den här är en härlig färgklick på uteplatsen och har antagit en mer lågmäld skepnad när det är dax för grannen "New Dawn" att blomma =0)

Tjingeling!
Linda

Kommentarer

Berit sa…
Underbart att få klippa fjolårs ris, längtar till jag kan börja städa i min trädgård:)
Tack för du hittade min blogg, då hittade jag din.
Ha en underbar dag!!
Margot sa…
Hej! Visst är det härligt att efter en lång vinter få rensa upp i trädgården och få känna jord mellan fingrarna! Angående din Rhapsody in Blue så skulle jag plantera den med ympstället minst 10 cm under jorden, först därefter skulle jag klippa ner den och ta bort allt det som är skadat. Rosen i sig växer styvt och upprätt och grenarna orkar bära upp blommorna väldigt bra. Min ros växer helt utan stöd med raka stadiga grenar! I varmare zoner kanske rosen blir större och ev fungerar som en mindre klätterros och då kanske det kan vara bra med något rostorn eller dyl. Lycka till med din ros!
Ha det gott!
Margot
Vilken fin Gulltörel och häftig plantering. Det ser ut som blomman växer direkt i altanen. Det blev mycket rester kvar efter hösten här med. Vintern kom alldeles för snabbt.

Önskar dig en fin torsdag!
Kram,
Regina
STENLYCKA sa…
Kram och allt det bästa till dig!
Ha en bra kväll och helg!
Raina

Populära inlägg