Sötsugen

Idag har jag varit sötsugen hela eftermiddagen, gått på jobbet och längtat efter semlor och Ahlgrens bilar.... något sött helt enkelt! Tog tag i det på en gång när jag kom hem. Bakade en kladdkaka under förevändningen att maken och dottern ju skulle ha fikakorg med sig till mattekvällen som skolan ordnar. Sen att choklad inte hör till makens favoriter det ignorerade jag.... Flickan (och mamman ) behöver ju energi om hon ska räkna matte en hel kväll! Så kladdkaka fick det bli, denna gång med lite blockchoklad i så att jag säkerligen skulle få i mig tillräckligt med socker ;0)

Kladdkaka med choklad

(175 grader i ca 20 minuter)

2 ägg

2½ dl socker

1 tsk vaniljsocker

4 msk kakao

1 krm salt

1½ dl mjöl

100 g margarin

100 g ljus blockchoklad

Smörj formen, jag använde en liten djup plåt för att kunna skära den i rutor. Smält margarinet och lägg ner blockchokladen i margarinet så att det smälter, rör ihop allt i en bunke och häll det i formen .
Grädda ca 20 minuter i 175 grader.

Bakade faktiskt en kaka till men det tar vi en annan dag...

Resten av familjen är ju ute på vift så nu när jag är själv ska jag passa på och
krypa upp i sängen med datorn och svt play och titta på senaste avsnittet av
"Downton Abbey" som jag missade i helgen.

Må så gott!
Kram Linda

Kommentarer

Ååå så gott det ser ut=) Här är en till som varit sötsugen idag. Jag hade sån tur så maken gjorde en äppelpaj till kvällskaffet.

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina
Patricia sa…
Jag har med varit sötsugen hela dagen idag, men bakade matbröd istället och tog en ruta choklad när abstinensen blev för stor... så det där såg gudomligt gott ut .. =)

Kram Patricia
VitaVardagen sa…
Vilken härligt chokladig kladdkaka! Supermysig blogg du har :) blir fikasugen nu! Kram Johanna
Uttan sa…
Mmmm gott!!!!

Kram!

Populära inlägg