Trotsar frosten

I natt var det frost igen. Burr vad kallt det är nu på morgnarna. Försöker klä barnen varmt men de har liksom inte förstått att det är höst på väg mot vinter än och sonen tycker att munkjacka räcker. Suck! Några som trotsar frosten är en del växter i trädgården.

Kärleksörten ser ut att brinna där den står i rabatten. Jag har plockat in i vas i köket, den är ju väldigt tacksam som snittblomma. Jag har den som en färgklick på katedern på jobbet också.

Funkiorna börjar bli genomskinliga i bladen, en frostknäpp till så blir det nog bara slem kvar.


Riddarsporrarna sätter fortfarande knoppar men har nog ingen chans att slå ut.


New Dawn har fortfarande blommor och knoppar.


Smultron & Begsklinten likadant

Å så till sist, Tindra som trotsar alla väder. Nu börjar hennes favoritsäsong, jaktsäsongen!
Hon är taggad till tusen när hon kommer ut i skogen.
Kallt och blött har det varit sista dagarna, jag har fortfarande en del inköpta växter som ska ner i jorden, men är inte alltför sugen. Hoppas på en solig och fin helg!
Kram på er!
Linda

Kommentarer

Marina sa…
JA, visa växter är bra envisa. Jag får ta mig en titt igen i helgen för nu i veckan är det oftast mörkt när jag är hemma.

Kram!
Ja du nu börjar det bli riktigt kyligt.Kikar in och önskar dig en mysig söndag vännen. kram Ulrika
Det är lite upp och ner när det gäller väder nu. Vi har haft snö i två dagar som har smält bort, nu vräker regnet ner, ibland kommer några snöflingor, i Häggmispeln bakom huset sitter massor av Domherrar och kurar, Ölandstoken blommar för fullt:S

Vilken fin hund ni har=)

Ha en fin fortsättning på söndagen!
Kram,
Regina
Graadskan sa…
Härliga bilder!
Kärleksörten är så fin, fast hos oss har rådjuren ätit upp alla gröna blad... :(

Fin blogg du har!
Återkommer inom kort!
Kram Camilla
Viola sa…
Du hade rätt..förkylningen försvann när jag kom ner i värmen, så är man hemma iogen, solbränd och utvilad, har ni lov nu eller...ha det gott, kramen

Populära inlägg