När allt känns tungt... baka en kaka!

En lite sväng i betongverkstan även idag, vände på en del formar som härdat klart nu. Den här tavlan/grytunderlägget var en av dem. Det är fortfarande lite fuktigt i betongen som ni ser, de mörkare fläckarna försvinner när den har torkat helt. Den är ganska stor ca 20x40 cm skulle jag kunna tänka mig. Jag tänker nog ställa en på uteplatsen till våren. Lutad mot väggen på en hylla är det en väldigt tålig tavla. Eller så får den helt enkelt ligga på bordet hela tiden som ett ständigt grytunderlägg.
Livet i övrigt rullar på, ska åka på kurs nästa vecka och det är en del att fixa med innan man kan lämna över elever och lektioner till vikarien. Det är mer jobb med att fixa så att vikarien har allt hon kan tänkas behöva än att ta lektionen själv ju. Så nu kopierar jag och donar för att få ner allt jag har i huvudet på papper. Men vad gör man när man känner sig trött och slutkörd? Jo man bakar såklart!


Inget räddar dagen som choklad =0) Chokladmuffins fick det bli.....

Lite extra god mörk choklad gjorde att det blev mer mamma-muffins än barn -muffins. Sen om det var bra eller dåligt kan man ju fundera över ;0)
Nu har jag något att se fram emot i alla fall när jag har vikt tvätten klart.
Vad gör ni så här, en torsdag?
Kram Linda

Kommentarer

Vilket snyggt gytunderlägg eller tavla om man så vill :-)
Och vad smarriga de muffinsen ser ut.. Borde med baka lite så man har ngt gott i frysen när man får besök..

Ha nu en bra fredag..

Kram Mia
Vad mycket fina saker du har gjutit i betong! Såg några fler i de tidigare inläggen också.

Gott med choklad muffins, mycket bra för mammor=)

Trevlig helg!
Kram,
Regina
Vilka otroligt fina grejer du gör,impad.;)Försök att ha en riktigt skön och avslappnande helg,ett bad kanske?;)Kramar Ulrika
Jätte snygggt grytunderlägg men passar utmärkt som tavla...mycket snyggt.
Det låter som du gör som jag när jag är trött eller inte har fullt upp med annat så bakas det och med min nya KA så blir det inte så sällan.

Kram Anna

Populära inlägg