Operation källarstädning...

... är inledd!
Å så skönt det ska bli att få källaren färdig. Vår intention när vi flyttade in i huset för snart 7 år sen var att inreda ett av källarens stora rum till hobby/gästrum/lekrum men orken tog slut och rummet fylldes med banankartonger och all annan bråte som ni vet kan hopa sig. Och har man gott om plats för bråte så har det en tendens att bli MER bråte. Men nu så har vi äntligen tagit ett krafttag och röjt så idag kom Läkarmissionens minibuss och hämtade en HEL busslast med grejer som vi inte vill ha kvar men som är helt OK grejer. Mycket skönt!

I trädgården fortsätter jag att gräva och maken spikar. Nu är carporten nästan klar men det är lite målningsarbete kvar, återkommer med slutligt resultat.
Jag var till Åsby trädgård förra veckan och de växterna börjar nu komma ner i marken.
Här ser ni Clematisen "RÜÜTEL" . Köpte två stycken som ska göra mina aningen taffliga "New Dawn" sällskap på spaljeérna vid ingången till poolområdet.


Mer ska flyttas och planteras men jag tar lite i taget,
är ju lite rädd om min axel, tar allt i lagom portioner.

Så till sist, en favorit i repris. En tuppkaka!
Perfekt kaka att ta till när fikat ska gå fort men man ändå vill baka något.
Den här gången blev det med björnbär och pärlsocker
men det går att stoppa i vad smarrigt som helst =0)

Idag ska vi hämta vårt nya tillskott i familjen...
Spännande! Vi har väntat länge!
Kram på er och njut av solen som jag hoppas skiner på er också!
Linda

Kommentarer

Marina sa…
När man har gjort ett sånt ryck är man ganska nöjd. Vi har en vind som vi har en tendens att samla saker på. Där får vi röja då och då.

Ha det bra med allt! Kram!
Anonym sa…
Ja, inga långa beslut...jag kommer att följa din blogg. Viken vacker klematis, ska köpa en ny imorgon, kanske den blir rosa vem vet
// Susann
Viola sa…
Visst är det skönt när man äntligen börjar få klart det där man gått och dragit på..vilken vacker färg på din clematis, ha en skön helg, kram

Populära inlägg