Hjälp!

Här har vi haft en skön helg i trädgården, igår var det mulet och blåsigt men vi fick en del gjort ändå. Idag har vädret varit soligt och varmt och vi fick massor gjort =0) Såååå skönt!!!
Men ett bekymmer är vår Idegran och våra tujor, de dör!! Är det någon som vet varför de blir så bruna?? Är rädd att vi måste ta bort dom. Tujorna tar vi nog bort helt men idegranen tror jag att vi försöker att såga ner i etapper för den har en del gröna partier kvar och skjuter gröna skott nertill. Har för mig att idegran kan växa till sig ganska bra även om man beskär dem kraftig. Någon som vet?? Tacksam för hjälp!


Ett av helgens projekt var ett av trädgårdens hörn.

Har en sten med rabatt på ena sidan som behövde kantskäras. På andra sidan växer ett virrvarr av aster, krollilja och diverse småbuskar av okänd sort. Nu är allt på den sidan uppgrävt och nya växter har flyttat dit.


Återkommer med "efter"-bilder senare, orkar inte gå ut och fota nu,
man blir mör av att rensa ogräs =0)


Ett annat projekt är trädgårdslandet, det blivande trädgårdslandet kanske jag ska säga =0)
Just nu är det trädgårdens skamfläck är jag rädd. Här har allt virke från alla inomhus och utomhusbyggnationer och husprojekt hamnat tillsammans med allt sådant som ska till återbruket och övrigt "bra-att-ha"-junk. Nu har vi börjat städa upp och jag hoppas att mina pallkragar ska bli verklighet den här sommaren... vi får se... Tanken är att vi ska kunna stapla lite ved mot väggen och att jag ska få ett ordentligt planteringsbord.

Det här är på baksidan av huset, till vänster ser man planket och dörren in till poolområdet, precis utanför bild till vänster står husvagnen parkerad ut mot cykelbanan.
Här vill jag ha mina grönsaker!
Maken har jobbat hårt de här dagarna, här rensar han rabatten ut mot cykelbanan. Planket byggdes förra våren, kolla här. En kompis kom med grävskopa för att ta bort allt ogräs och gamla rötter, det var tur, det hade tagit en evighet att handgräva.
Nu har här planterats tujor och rosor, återkommer med bildbevis ;0)

Å ja just det, poolen är ju vårstädad också och pumpen är igång för säsongen, nu får den gå några veckor innan det är dax att slänga i kloret och slå på värmen. Längtar!!

Nu har jag landat i soffan, nöjd med dagens arbete och slötittar på humorgalan, kommer nog inte upp på ett tag tror jag, har hittat en del bortglömda muskler idag ;0)
Frågan är hur det känns imorgon.....

Kram
❦ Linda ❦

Kommentarer

Birgitta sa…
Vad duktig du varit i helgen. Förstår om det är skönt att sitta eller ligga i soffan nu.
Hos oss har det varit så kyliga vindar idag. Inget uteväder alls.
Ha en skön vecka.
Kramis Birgitta
Visst är det skönt att få känna av muskler som man inte riktigt visste att man hade. ;)Ha en bra start på din vecka. Kram Ulrika
Märta sa…
Oj vad ni har jobbat! Hur är det med kroppen idag? Ni måste verkligen känna er nöjda! Här blev det ett kalas o lite inomhus städning.
Ha en fortsatt bra vecka!
Märta
Marina sa…
Härligt när man hunnit sådär mycket!

Kram!
Vad flitiga o duktiga ni är! Jag har hört att man kan ta ner idegran....Lycka till! Kram Therese

Populära inlägg