Snuvigt...

Här är det snuvigt. Är hemma med dottern som snörvlar omkring och ser allmänt hängig ut, ingen feber dock så vi hoppas att det inte är någon typ av influensa. Förra veckan var intensiv, mycket på jobbet med alla omdömen som ska skrivas och alla 8:or skulle skriva prov. Förutom detta så var det också den årliga jaktveckan då mina släktingar från norrland kommer ner för att jaga rådjur och i år även vildsvin eftersom de blivit så många och förstör för bönderna. En härlig vecka med tacksamma "gubbar" som umgås och har väldigt trevligt verkar det som =0)



Det blir en del roddande när vi blir så många, tur att vi har husvagnen som extra gäststuga nuförtiden. Men det finns nog inget tacksammare än att laga mat till ett gäng jägare som har varit ute å spankulerat i skogen en hel dag och levt på mackor och kaffe. Jag tror att jag skulle kunna servera vadsomhelst och de skulle gilla det =0) Härligt att få ha dom här och "rå om" dom lite då vi bor långt ifrån och inte träffas så ofta.
Min kära mamma kom också ett par dagar och hjälpte till, hon hade med sig underbara vita rosor och de står fortfarande lika vackert i sin vas,en vecka senare!




Här ligger en på ett av alla mina rabarbetfat i betong.
En vacker kombination, det ruffa mot det vackra.



Om allt går vägen så kommer vaccinet till skolan imorgon och det är tänkt att jag ska få min spruta då.... lite nervös... många verkar få mycket biverkningar...
Hur har ni gjort? Har ni tagit sprutan? Hur mådde ni efteråt??
Jag gillar inte sprutor....



Kram

Kommentarer

Anonym sa…
Sprutan gör inte ont men jag fick lite eller ja ganska ont i armen....ses imorgon kväll om ni är krya...//C
Har också vabbat med snuvig dotter, döttrarna har fått sprutan och haft ont i armen efteråt men inget värre. Kram Eva.
Stackars dottern,hoppas att hon blir bättre snart. Kul att få serva "lite" gubbar med god mat. Ha en skön helg. Kram Ulrika
Marina sa…
Jag tog sprutan förra veckan. Hade riktigt ont första natten och sen kände jga mig halvsjuk o frusen dagen efter. två ibumetin behövdes under första dygnet och sen var jag bra igen. Jag stannade inte hemma. Båda våra barn tog den samma dag som jag och dottern mådde som jag ungefär och sonen klarade sig med bara inte i armen men var inte sömnlös som vi andra två. Maken ska ta sin nästa vecka.

Hoppas förkylningen blir bättre snart.

Kram!
Jag vaccinerade mig i förrgår. Jag fick lite huvudvärk på kvällen, men inte alls så att jag behövde ta smärtstillande. Jag är lite öm på armen fortfarande.

Krya på dig!

Populära inlägg