Perlagoner på anabola och trädgårdens stolthet!

Det ser ut som om mina perlagoner i köksfönstret går på anabola, de har dragit iväg och blivit väldigt yviga, men de står väldigt soligt så de trivs väl bra kan jag tro.Just nu blommar min absoluta stolthet i trädgården, min frilandshibiscus, "Red heart"

Den "ska" inte klara sig i den här växtzonen utan bör vinterförvaras inomhus enligt experter. Min är inne på sitt fjärde år i rabatten och har klarat 3 vintrar utan täckning. Bara inte frosten tar den är den som vackrast nu i september.

Vi har den placerad på innergården utanför kök och vardagsrumsfönster så vi kan njuta av den.


Den är vacker i alla stadier, fullt utslagen och i knopp. Som små sidenkjolar.

Grannen är en vit kärleksört som är ett populärt "häng" för fjärilarna

I år har det hänt något med en av blommorna, lite rosa har smugit sig in på ena kanten.
Annars är den helt vit


Ytterligare en granne, sköldpaddsörten i rosa, huserar även den diverse kryp...



Det blev lite bilder från trädgården idag, det var så härligt väder! Mellis intogs på altanen i solen med nybakade scones och äppelpaj med vaniljsås. Mumsigt värre =0) Han iväg en snabbis på lite loppis innan maken skulle iväg på jobbmiddag, hittade lite, men det får ni se en annan dag.

Kram på er!

L

Kommentarer

Marina sa…
Mmmm, gott med äppelpaj mm.!
Den där vita sedumen har jag också och min har också enstaka rosa inslag faktiskt. Märkligt!
Så stor och fin din hibiscus är. Jag ahr en blå som inte alls är så yvig men den har också blivit flyttad allt för många gånger. Kram!
Malin sa…
hej, nu har jag kollat igenom din blogg och du har en härlig stil på ditt hem som tilltalar mig. Kommer att besöka dig ofta hädanefter. Min äckliga värk kommer av en ryggreumatismsom blommar upp när jag minst vill ha det. Är lite småsnorig nu och då ... poof ... som ett brev på posten - ONT ! Ska läsa in mig på preparatet du rekomenderade, har aldrig provat hälsokost men jag är väldigt mottaglig för allt som kan hjälpa. Såg att du ville vara med i min tävling oxå, kul. Lycka till, kram Malin
Så länge du inte talar om det för plantan så vet den ju inte vilket zon den inte klara eller?
Super fin.
Fint namn på bloggen.
Ha det gott
Annika
Viola sa…
Verkligen ett praktexemplar du har i rabatten..så vacker...vilka skönheter till blommor, har själv njutit utav sol och go kaka på balkongen idag, ha en fin dag, kram
Unknown sa…
Men wow vilka gröna fingrar du har! Du skulle gråta om du kom och titta i mina rabbater...snyft. Kram Petra
Den hibiscusen vet nog inte vad "den borde" klara av, vilken tur! Så mycket blommor!
Konstigt med den vita kärleksörten. :)

Populära inlägg