Ledig!!

Å så skönt med helg! Känner mig lite sliten, undrar om det är förkylning på ingång kanske...
Ska försöka ta det lugnt i helgen, vi får se hur det går =0)
Det här är spannen jag fick av min mamma, den är från min mormor.
Ser ni var hon fått tag i den =0)
Det var ju en diskret liten logga va?
Tänker mig perlagoner i den till nästa sommar, tills dess får den bara stå och vara snygg =0)

Har plockat in en del björnbär idag. Lägger dem nog i frysen, jag ska ju ta det lugnt, så det får bli marmelad lite senare.

Har även skördat Physalisbuskarna, det blev en hel del!
Visst är de vackra, som små pärlor!


Nu drar barnkören igång på allvar också, varannan lördag blir det och till dessa brukar jag ju alltid baka föräldrafikat. Så även denna termin, så nu blir det bättring på receptfronten =0)
Till imorgon blir det nog en klassisk kladdkaka, jag ska ju ta det lugnt så det får bli enkelt.
Återkommer med recept och kanske en bild (om jag hinner innan den är uppäten)
Ha nu en skön helg vänner!
Å ta det lugnt, det behöver man ibland!
Kram L

Kommentarer

Viola sa…
Här ska det oxå bli en lugn helg...välbehövlig vila behöves så imorgon bär det iväg till vattenhålet...) känner mig som du..sliten..ha en skön helg nu och njut utav ledigheten, kram
Syster Yster sa…
Hallå där!
Tyvärr så får jag inte smaka din kladdkaka imorgon. Jag ska jobba och Rasmus har sista matcherna för iår. Men han tyckte det var lite synd att han missar dansen!!!!!
Marina sa…
Du har väl sett receptet hos mig på björnbärskakan? I morgon blir det en lime och hallonkaka/paj. Kram o trevlig helg!
Hej!!

Hoppas din helg blir riktigt skön nu!!
Härliga björnbär ni har!!

Trevlig fredagskväll, kram kram.
Härligt med ledig helg, bara vara....
Kram Agnetha
Patricia sa…
Åh va kul med egna Björnbär och Physalis... =) Jag visste inte att man kunde odla physalis här.. hi hi.

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Patricia
Härligt med ledig helg och bara få vara....Ha en underbar och mysig helg kramizar ~~~~RITA~~~~.
Hoppas nu inte att det är en förkylning du dragit på dig..

Björnbär som är så gott, och kladdkaka...Mmmmm...

Njut av helgen..

Kram
Mia
Vilken härlig skörd.Fin hink du fick av din mammma.Hoppas att du får en härlig helg.Kramar Ulrika
Fina bilder, loggon är ju jättefin på hinken Ikea är kult! Så kul med barnkör, de kommer att uppskatta din kladdkaka så som alla barn gör :-) Ha en trevlig helg, kram Eva.
Läcker spann och mycket godsaker här.
Annika

Populära inlägg