Äntligen takdropp!!

Nu börjar en hektisk helg lida mot sitt slut och man är ganska mör. Barnen har sjungit och dansat, vi har spelat teater, J har spelat dockteater å det är ju ett himla sjå innan kulisser och annat är på plats både före och efter. Men nu börjar vi landa. Tog en liten sväng till stugan på landet för att kolla in hur det går för svärföräldrarnas utbyggnad. Det börjar ta form vill jag lova men än är det för mycket byggarbetsplats för att visa er. En sak däremot fotade jag...De har bytt alla innerdörrar till nya "gamla" dörrar men handtagen gick att behålla, jag tycker att de är så vackra!
Det kommer att bli jättebra när det är klart!

Tog en sväng med kameran när vi kom hem och titta vad jag hittade på södersidan...
Tulpaner!

Och gultöreln är på gång, jag är inte så förtjust i gula blommor men just den här är som en vitaminkick på försommaren när man är så trött på vinterns gråa slask. Den är så välkommen!

Grusvägarna på landet var väldigt leriga och blöta, till Tindras stora förtjusning. Väl hemma så fick hon ett välbehövligt bad. Här njuter hon av solens värme medans hon torkar. Även vi njöt i fulla drag både av solen och kaffe med dopp. Recept på smaskig rulltårta hittade jag hos bagarstugan förstås!


Hoppas ni får en skön vecka och att solen fortsätter att skina på oss!
Många kramar!
L

Kommentarer

Så mysiga vårtecken du bjuder på, fin voffsing också!kram Eva.
Marina sa…
Jag har också badat hunde idag. JAg blev lika blöt själv nästan!
En helg går så fort och i morgon är det måndag igen, dags att jobba.
Här tittar tulpanerna ocks upp - härligt. Kram!
Syfröken sa…
Visst är det väl underbart att våren är på gång. Man kan verkligen se hur det växer!
Kram - vi ses imorgon! /Kirsi
Inas sa…
Som du ser hos mig är det inte vår även om vi längtar... Vad fina dörrhandtag och dörrar. Det skulle va kul att komma och hälsa på nästa gång vi kommer ner man blir så intresserad av ert hus. Kram Ina
Så fantastiskt när våren är på väg! Kram
Unknown sa…
Åh!! Vårtecken!!! Här bara öser snön ner och jag är så sugen på sol och blomknoppar! Tack! Kram Petra
Vit Spets sa…
Härligt med vår känsla! Kanske jag oxå skulle ta på mig lite vårkläder i ren protest - det funkade ju för dig =)

Önskar dig en härlig start på veckan
Anneli sa…
Hejsan.
Härliga bilder du visar!!!
Nu syns vårtecken i alla rabatter, visst är det fint!
Blöt och lerig hund, det är ingen skön doft precis,hi...hi...

Ha en bra vecka, önskar Anneli.
Viola sa…
Hos dig finns det verkligen vår, så härligt det ser ut och vilka vackra nygamla dörrar...hoppas du oxå fått njutit utav sol idag, vi fick det under fm men nu har himlen intagit sin vanliga kulör igen, kram
Anonym sa…
Hejsan
Vilka fina dörrar du hade
är själv sugen på att måla mina eller byta ut dem
de är i furu nu :( blääää
kram lolla
Hej!
MEn oj, tulpaner...det har vi inte i värmland...
Hälsn MARIA
Anonym sa…
Här dröjer det nog ett tag till innan tulpanernas spetsar kikar upp, men våren är ändå på gång med solvärme om dagarna. Ljuvligt!
Jättefina dörrar du visar. Det är inte helt lätt att hitta snygga handtag, tur att det redan fanns då.

Populära inlägg