Lite glimtar från nyårsfirandet...

Nu börjar det klia i fingrarna att plocka bort att juligt och börja om med nya fräscha vårfärger. Men innan jag gör det ska jag bjuda på lite bilder från nyårsfirandet. Vi var 5 familjer som firade tillsammans och vi mammor hjälptes åt med mat och pyntning. En av tjejerna gjorde en fantastisk bordsdekoration med vita liljor och rosor. Som en stor vit tårta.Hela dukningen gick i vitt och silver och lite blått.

Vi smaskade förstås i oss massa god mat. Efterrätten kan jag rekommendera Den var relativt enkel och gick bra att förbereda. Vi gjorde marängskålarna dagen innan, spritsade ut dem på en plåt där de fick vila i ugnen över natten efter att vi gräddat dem. Sen blandar man macarponeost med hallon och riven lime. Spritsar ut det på marängen precis innan det är dax att äta. Garnera med hallon lite chokladpynt och pudra florsocker över.

Sen blev det förstås en del gott till 12-slaget. Här är det upplagt för ett helt kompani =0)
Men vi var ju faktiskt 21 personer!


Så nu är jag färdig med 2008 och ser med förväntan framåt. Just nu är maken och barnen på skridskobanan men så fort de kommer tillbaka ska vi fortsätta på vårt senaste projekt, groventrén i källaren. Har varit och köpt mer färg, så här ska målas...
Återkommer med bilder senare förstås!
Kram L

Kommentarer

Viola sa…
Du jag som har börjat ett nytt liv efter nyår blir ju verkligen frestad av alla godsaker du visar, och vilken vacker blomdekoration i vitt, mina blomfärger är just det vita, önskar er en skön trettonhelg och vecka, kram

Populära inlägg