Mys å kalas!

Äntligen helg! Barnens kusiner har fyllt år så i går var det dax för kalas. Hugo fyllde 3 och Alva 1 år. Pysslade ihop lite att ta med mig förstås, förutom barnens paket. En liten påse med doftande ljus, ett nytt märke som heter "Fresh linen" från Nature Pleasures. Piffade en ask med tändstickor som jag la i och sen en egen etikett på. Den blev till mormor. Min syster fick ett rabarberfat av betong som jag fyllde med lite av varje , the, kardemummaskorpor, choklad, doftljus mm.
Även där åkte en tändstiksask med...
Å ett lite större blockljus med bild på.

Hittade så söta änglar på Panduro att hänga som dekoration.

Väl på kalas blev det ju god mat och smaskig tårta förstås!

Födelsedagsbarnet åt förstås alldeles själv!
Storebror hade fått sitt namn på tårtan helgen innan.


Kusinerna lekte och trivdes tillsammans, en viss likhet dem emellan kan man ju se, förutom klädstilen, fast det kanske mer är en likhet mellan mammorna =0)



Det blev mysiga timmar tillsammans, skönt att vi bor så pass nära att det går att åka över en dag. Min andra syster bor väldans mycket längre bort, så tyvärr kan dom inte vara med sådana här gånger =0( men vi lägger ut lite bilder här så kan de ändå vara med på ett hörn!
Vi saknade er! Puss!

Eftermiddagen idag har gått åt till något så oglamoröst som att förpacka kött. Älgjakten har ju börjat här så det här var etapp 1. Drygt 7 kg färs och ca 10 kg fileér, stekar och grillbitar av både älgkalv och rådjur. Så nu är frysen avfrostad (ett måste för att få plats med allt) och välfylld!

Hoppas ni har haft en bra helg!
Kram L

Kommentarer

Marina sa…
Jag hade gärna tagit del av både tårta och kött. Gott båda delar!
Dubbelörn sa…
Det här ser ju ut som hemma hos oss!!!

Har en vän med stora ägor o därmed mycket vilt. Så här fylls frysen med älg, rådjur och dovhjort. Det är underbart gott!!!

Populära inlägg