Svam, svamp och mera svamp

Men vilken härlig dag! Har ni också haft vackert väder?
Här har solen lyst varmt å härligt på oss hela dagen och vi fick några riktigt bra timmar i trädgården på förmiddagen (visar lite bilder en annan gång) och en riktigt mysig stund i skogen på eftermiddagen.Farfar busade lite med barnbarnen å satte upp svampar i träden. Barnen klurade lite, men kom snabbt fram till att sådana svampar finns nog inte, det måste vara ett farfarbus!
Barnens småkusiner fyllde snabbt sina korgar och behövde sen vila.


Vad passar då bättre än att tända brasa, grilla korv och äta bullar.


En härlig dag i skogen! Alla var nöjda!




ÄvenTindra behövde vila efter sitt spring, det är jobbigt att hålla koll på hela flocken (10 personer) när alla går åt olika håll hela tiden.

En del av skörden

Härliga trattkantareller

Å faktiskt, en gul kantarell och en Karl Johan.


Så nu ligger allt på tork för att sen stoppas i snygga glasburkar i matkällaren. Perfekt till alla vinterns vilträtter.


Hoppas ni har haft en skön helg!
Kram L

Kommentarer

Marina sa…
Åh vilken hälig skogstur. Sånt gillar jag. Svamp plockar jag dock inte. För feg!
Viola sa…
Hejsan, vilken härlig utflykt ni har haft och så gott med trattisar, soppa på dom är MUMS, här har det varit långhelg på Österlen så jag har bara njutit av allt det vackra som finns där i naturen, kram VIOLA
Å vad jag vill ut i skogen och plocka svamp nu när jag ser dina bilder! det är så avkopplande att gå i skogen. Fina ljushusen blev i fönstret=) /Johanna

Populära inlägg