Bonustid...

Idag slutade jag lite tidigare på grund av att jag och eleverna varit på en dansföreställning och att lektionerna efteråt var inställda. Skönt! Döm om min förvåning, när jag kör in på uppfarten hemma så står makens bil där! Han har varit bortrest 3 dagar och jag väntade inte honom förrän till kvällen. Trevlig överraskning va!? Vad gör man med sådan bonustid? Åker ner på stan och köper presenter förstås. Det är inte varje dag jag och maken kan strosa omkring tillsammans utan barn. Vi har ett par kompisar som precis har fått sitt 3:e barn en lite tjej (har 2 killar sen tidigare) Grattis grattis! Eftersom hon kan titta in här så kan jag inte avslöja vad det blev i paketet. Hittade även en annan mysig "gå bort present"som jag kan ge en liten tjuvkik av i alla fall. Stora tjejen åkte med en kompis på fotbollsmatch och lillkillen följde med en kompis hem från skolan så helt plötsligt så hade vi ingen tid att passa heller. Köpte med oss kinamat hem och hann mysa i soffan med lillkillen en stund innan det var dax för föräldramöte i tjejens klass. Farmor hoppade in som barnvakt och jag och maken kunde knata iväg tillsammans. Så nu är en lång dag slut och det är dax att krypa i säng. Hoppas ni har haft en bra dag och att ni får sova skönt!
Kram L

Kommentarer

Viola sa…
Hejsan, sådana stunder är dom bästa, när man minst anar dom, här packas det nu för en långhelg på Österlen, ska bli så skönt efter intensiva veckor i skolan, kram VIOLAN
Visst är det härligt när man får lite extra tid som man inte räklnat med.

Kram Maud

Populära inlägg