En skön helg!

Så var då helgen slut, snart i alla fall. Vi har haft en skön helg och hunnit med en hel del. Helgen inleddes med kalas för svägerska och svärmor på fredag kväll med god fiskgratäng och härlig äppelkaka med vaniljsås. Lördagen innehöll fotbollsmatch för äldsta dottern med efterföljande träningsläger så henne såg vi inte röken av förrän klockan var nio på kvällen. Maken pulade på i trädgården och jag och M gick ner till vår lilla betongverkstad =) Det blev en hel del gjort, varav en hel del fortfarande ligger på tork men lite kan jag visa. Hjärtan är en favorit...
... och är användbart på många ställen.


Här tillsammans med Hjärtan på tråd.





Rosor

Även de små ljusstakarna för julgransljus blev klara.



Funkiablad och rabarberblad har vi också gjort men de torkar fortfarande så jag visar ett jag gjort tidigare. Har även fortsatt operation källarstädning. Matkällaren är städad och klar och jag har fortsatt min sortering i förrrådet. Syns fortfarande ingen skillnad på ytan men strukturen växer så sakteliga fram. Rom byggdes ju som bekant inte på en dag. Maken har även kommit en bit på staketet men ryggen är fortfarande inte bra så det blir arbete korta stunder. Det kommer att bli så bra när det blir klart! Har avnjutit goda räkmackor hos M och hennes familj i kväll och barnen har lekt. Nu har barnen lagt sig och det är lugnt och tyst i huset. Så nu börjar en ny vecka och jag ska ta emot mina nya årskurs 7 elever imorgon kväll. Spännande värre!! Hoppas att ni haft en trevlig helg!
Kram L

Kommentarer

Tack för tipset om Änglaboden. Jag tror att jag har läst om den någonstans :)

Vilka fina betong-grejer du skapar!

Ha en bra vecka!

Kram
Flisan.
Vilka underbara betongalster! Fina rosor och hjärtan, samt hjärtan på tråd förstås: ) Mari.

Populära inlägg